Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia Projekt S.C.

zobacz
DrukarniewPolsce.pl

Drukarnia LETICA

zobacz
Poleć nas innym
Aktualności

W jakich branżach ulotki reklamowe są skuteczne?

09-10-2019


Wiele osób wieszczyło ich koniec, ale one nadal mają się doskonale! Ulotki reklamowe to bardzo skuteczna broń marketingowa, zwłaszcza jeśli wiemy, jak jej użyć. Jak stworzyć genialne ulotki reklamowe?



Czy ulotki reklamowe są jeszcze skuteczne?

A czy prasa elektroniczna wyparła tę tradycyjną, a reklama online zastąpiła tę drukowaną? Papier ma wielowiekową tradycję i ponadczasową moc. Jest elegancki, a przy tym ma w sobie coś osobistego i namacalnego. Można go dotknąć, zgnieść, pisać po nim lub złożyć i schować do kieszeni. Papierowe ulotki można powiesić nad biurkiem, włożyć do portfela, by w każdej chwili móc do nich wrócić.

Ulotki reklamowe z pewnością zapadają w pamięć lepiej niż reklamy online. Dowodzą tego choćby badania brytyjskiej agencji DMA. Porównała ona skuteczność przekazów online z tymi, na ulotkach. Wyniki potwierdzają znaczną przewagę ulotek reklamowych – taki komunikat zachowało blisko 85% badanych. Co ciekawe zanotowano także, że znacznie lepiej się sprawdzają ulotki, mające dedykowane kupony i kody rabatowe. Klienci wykorzystywali zniżki z ulotek o 74% częściej niż te wysyłane na pocztę elektroniczną.

W jakiej branży sprawdzą się ulotki?

Można powiedzieć, że w każdej, pod warunkiem stworzenia ciekawego projektu (https://www.drukomat.pl/ulotki). Jednak są branże, w których są one niemal normą. Ulotki doskonale sprawdzają się np. w branży HoReCa. Zarówno restauracje, pizzerie, jak i hotele ulotki jako podstawowy materiał promocyjny. Na ulotkach umieszczają menu, kupony rabatowe i informacje  dostawie. W branży gastronomicznej to właśnie na ulotkach drukowane są sezonowe promocje i nowości w ofercie. Hotele często wykorzystują ulotki do opisania oferty SPA, opisania okolicy i innych atrakcji miasta. Dzięki umieszczeniu tam mapki, jest duża szansa, że klienci zachowają tę ulotkę, także jako pamiątkę.

Ulotki doskonale się sprawdzają także w przypadku lokalnej promocji sklepów, usług i produktów. Często rozdawane są przy siedzibie nowo powstałego sklepu – z kosmetykami, lub nową kolekcją odzieżową. Warto umieścić tu efektowne zdjęcia, dodać mapkę i zniżkę, dostępną po okazaniu ulotki. Ulotki są doskonałym narzędziem do promocji np. usług remontowych, stolarskich lub hydraulicznych. 

Ulotki informacyjne są bardzo przydatne w branży medycznej i beauty. To na ulotkach można opisać oferowane zabiegi, urządzenia oraz np. pokazać zdjęcia przed i po metamorfozie. Po ulotki chętnie sięgają pacjenci, czekający przed gabinetami lekarskimi. Można na nich opisać nowe specyfiki, porady, dotyczące danych dolegliwości i produkty, które mogą przynieść ulgę.

Jak tworzyć skuteczne broszury reklamowe?

Ulotki reklamowe w pewnych branżach są po prostu najlepszym z możliwych rozwiązań reklamowych. Oczywiście poza samym nośnikiem, o skuteczności przesądza także jakość wykonania i projekt. Zanim zdecydujesz się na zamówienie ulotek, warto przeanalizować oczekiwania klientów i to do nich dopasować przekaz. Sekretem skutecznych ulotek reklamowych jest to, aby poznać pragnienia klientów, zamiast je wymyślać. Gdy już to masz, czas na efektowny i przyciągający wzrok layout. Niedbały, sztampowy projekt od razu zniechęci odbiorców. Na co zwrócić uwagę, projektując ulotki?

  • Ulotki powinny być spójne ze stylistyką firmy. Konsekwentnie stosuj kolory brandowe i odpowiednią wersję logo.
  • Nie oszczędzaj na projektancie. Wybierz takiego, który ma doświadczenie zarówno w projektowaniu, jak i w przygotowaniu plików do druku (DTP).
  •  Unikaj stosowania popularnych, darmowych grafik. Rozważ zamówienie dedykowanych ilustracji lub komiksów. Warto też zatrudnić fotografa, który wykona profesjonalną sesję zdjęciową i obróbkę zdjęć.
  • Zleć wydruk w profesjonalnej drukarni. Jeśli chcesz zrobić wrażenie, wybierz podłoże o dużej gramaturze lub papiery ozdobne. Dodaj uszlachetnienie. Tę jakość naprawdę widać i czuć pod palcami.
  • Mniej znaczy więcej – pisz zwięźle, konkretnie i na temat.
  • Dbaj o czytelność tekstu – dziel go na bloki, stosuj wypunktowania i ramki. 
  • Daj wierszom oddychać – zachowaj odpowiednią interlinię, przestrzeń między literami (kerning). 
  • Stosuj czytelny font (unikaj Comic Sansa).
  • Daj coś klientowi – kupon rabatowy, porady, rozrywkę lub zaproszenie.
mptrzetelnidrupapostprint-leipzigmewaremadays13poligrafiaexpoexpoopakowaniawarsawpackexpoopakowania2018